Jdi na obsah Jdi na menu
 


Petra Černocká: Život zpěvačky mi vyhovuje víc

4. 6. 2010
4. června 2010

Byla to pro ni jedna role, přesto je dodnes pro mnoho lidí Saxanou. „Jsem takový Bezruč českého filmu,“ říká Petra Černocká.

Obrazek

Pořád jako by v ní byla ta bezprostřední kouzelnická holka, pro kterou je normální, že její otec je netopýr. Takže ji ani nerozházela otázka, která se přímo nabízela.

* Není vám líto, že po těch letech strávených u mikrofonu na štacích po celé zemi ve vás lidé pořád vidí hlavně čarodějku Saxanu?

Já už jsem to někde říkala, že pro běžného diváka jsem zůstala herečkou jednoho filmu. Jak to trefně vystihla moje kamarádka Jana Šulcová, že jsem Petr Bezruč českého filmu. Víte, tehdy mě Vorlíček nabral jako holku, která končila konzervatoř a už se těšila na to, jak bude pobíhat po jevišti a zpívat písničky. A najednou bác – filmová role. Já přitom žádnou hereckou průpravu neměla, jen operní herectví – a to je něco úplně jiného. Nakonec jsem zůstala u zpívání a vůbec toho nelituji.

* Nebyla jste před kamerou nervózní?

Točili jsme v Pardubicích a mně to všechno přišlo jako velká brnkačka. Pan režisér Vorlíček byl naprosto úžasný. Ani na vteřinu jsem neměla pocit, že po mě někdo něco vyžaduje a do něčeho mě nutí. Pak mi říkali, že kdybych točila s jakýmkoliv jiným režisérem, že by to asi moc pohoda nebyla.

* Vzpomněla jste Václava Vorlíčka, který tady ve Zlíně slaví osmdesáté narozeniny. Co byste mu za sebe popřála?

Celý život panu režisérovi dělám jenom samou dobrou reklamu. Mluvím o něm v superlativech, a když se mě lidi zeptají na Saxanu, začnu samozřejmě hlavně jím. Dělám tu skromnou – jasně, já tam hrála, ale hlavní byl pan režisér. A když se někdy vidíme, neustále mě překvapuje, jak zůstává duševně čilý a svěží. Dáte se s ním do řeči a během dvaceti minut zjistíte, že mluvíte s „tamtím“ Vorlíčkem z těch sedmdesátých let, protože se vůbec nemění.

* Předpokládám, že se nezměnil ani na natáčení pokračování Saxany nazvaného Veletrh strašidel.

To se tedy nezměnil, ale zrovna u tohoto filmu, který je vlastně natočený jen způli, zatím žádnou představu nemám. Jeho součástí jsou totiž 3D animace, a když namísto s šedesáticentimetrovým trpaslíkem mluvíte s nějakým modrým míčem, moc toho nepoznáte. Na sesazení hereckých a animovaných scén bude strašně záležet.

* A jak se vám hrálo s bývalým partnerem Janem Hrušínským?

Výborně. Ten je pořád stejnej. Zase na mě tak přítulně sahal. (smích) Tehdy byl mladinký, o tři roky mladší jak já. S ním se vídávám z té bývalé herecké party asi nejvíc a musím říct, že po letech dozrál k takovému suchému, ironickému humoru, který mám moc ráda – a hodně tím připomíná svého tatínka.

***

FAKTA Dívka na koštěti Film Dívka na koštěti, který je známý spíše podle jména jeho hlavní postavy a titulní písně – tedy Saxana, je jedním z plodů spolupráce Miloše Macourka a Václava Vorlíčka. Vznikl v roce 1971 a první velkou roli v něm měla do té doby hlavně zpěvačka Petra Černocká. Vedle ní tu hrají také Jan Hrušínský, Jan Kraus, Vladimír Menšík nebo Stella Zázvorková. Poprvé se v něm představil třeba herec Vlastimil Zavřel. Navzdory době bez počítačů oplývá snímek řadou působivých vizuálních efektů (známá scéna s hlavou na stolku vznikla třeba pomocí soustavy zrcadel). Architekt Oldřich Bosák za ně také získal cenu na mezinárodním filmovém festivalu Sitges.

Obrazek

 

Náhledy fotografií ze složky Saxana Dívka na koštěti

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář